My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Tisdag… 14/07/2009

Filed under: Barnen,Graviditet,Mina dagar — zeraa @ 16:52

Tänk att jag tog mig tid att skriva lite idag… helt otroligt.

Idag började vi dagen med frukost och sedan vek vi typ 70kg tvätt eller nått haha. =) Sen var vi så trötta på att vara inne så vi klädde på oss och traskade iväg på en promenad. Hamnade nere vid vattnet och matade fåglarna med lite bröd vi hade med oss. Sen knatade vi i lugn och ro förbi affärn och handlade lite smått och gott innan vi vände hemåt igen.

Eftermiddagen gick åt att baka frallor… det är ju så sjukt gott med hembakt bröd och dessutom väldigt många kronor billigare =) Nu har vi iaf ätit middag. Blev risotto med morot, palsternacka, purjolök,  trattkantareller och kyckling. Galet gott blev det.

Har dessutom lagt ner socker och skräp som man ändå inte ska äta… Inget vitt socker och bara riktigt smör och inte det läskiga konstgjorda margarinet som innehåller både det ena och det andra, typ en massa “E-med nummer efter” Ja och så inga lightprodukter heller. Ska nog bli bra det här hoppas jag =)

Imorgon ska jag iväg till MVC för första gången sedan inskrivningen. Ska bli spännande att se vad hon säger. Dom har ju infört en massa nytt nu att alla som är typ minsta lilla överviktiga (okej inte minsta lilla men som har typ 10kilos övervikt och uppåt) ska lämna blodprov och kolla om man har strauma och lite sånt. Sen måste alla göra glukosbelastning oxå även om man inte har förhöjda värden. Så jag som aldrig har behövt göra sånt eftersom jag alltid har haft toppen värden måste alltså göra ett sånt nu iaf.
Egentligen så spelar det inte så stor roll för mig. Dom vill ju bara alla mammor och bebisar väl. Och alla är väl ganska införstådda med att övervikt inte är direkt nyttigt. Det känns iaf trevligt att jag bara har gått upp typ 2-3kilo trots att jag redan gått halvtid.

Nehepp, nu ska jag kila till affärn. Har inget att ha på gröten imorgon jue 😛

Ciao på er!

 

2 Responses to “Tisdag…”

  1. flikkanzombie Says:

    Du är så duktig vännen min och det är jättestark att bara ha gått upp så pass lite efter halva tiden, stolt över dig. Kram

  2. Lisa Says:

    Bra jobbat det var inte mkt du gått upp under denna tid 🙂 Massa kramisar


Leave a Reply

