My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Lilla Sjöjungfrun och stökigt hemma 19/03/2009

Filed under: Barnen,Dagis,Mina dagar,Sjukdom — zeraa @ 16:34

VårVårVår….jag är lycklig ~mimimimi~

Förresten så var det första dagen på dagis idag för ungarna. Ja den här veckan alltså. All denna förbannade sjukdom gör ju så man blir galen. Men nu är dom bara lite småsnoriga. Tjoho!

Började dagen efter dagislämning med en promenix. Super skönt då det var ett tag sen man kom ut ordentligt. Förbi skhlm och köpa lite nödvändigt. Sen väl hemma så fick vi ett litet städryck och torkade och dammsög å hade oss så nu är det lite finare här hemma igen. Bara att torka golv kvar. Har ni förresten tänkt på hur skitigt det blir hemma så fort den här underbara våren kommer… Så fort en liiiten solstråle tar sig genom fönstret så ser man allt jäkla damm överallt och man torkar och torkar men det kommer bara tillbaka efter 5 minuter iaf. För att inte tala om hur fönsterna ser ut. Det är ett under att man ens kan se igenom dom. =)

Jo, jag har ju blivit utmanad oxå och jag ska fixa det men det blir ikväll när vildjuren sover så jag kan dona i lugn och ro.

Hur många gånger tror ni förresten att man måste titta på lilla sjöjungfrun innan man kräks? Tro mig jag blir galen nu och då har den bara gått 1 ggr per dag i typ 3-4 dagar hahahaha.  Dags att vara lite kreativ kanske nu när inte ungarna är sjuka längre =)

Igår var jag förövrigt med mina småbröder större delen av dagen. Mammi skulle på stick kurs så då var jag där och var barnvakt. Underbara bröder. Helt galet mysigt var det att ge dom lite tid med bara mig för en gångs skull. Roligt hade vi iaf. Vi byggde hööööga höga lego torn, busade, kollade på film, spelade spel och läste i den stora boken om jorden. Spännande det där. Dom slukade alla mina berättelser och trilobiter och dinosaurier, om bläckfiskar och hajar. Sjukt kul. Så nästa projekt är ett besök på naturhistoriska då dom har beställt dinosar. Och självklart ska jag ta med dom dit!

Nästa vecka blir det besök hem till mamma igen då kära “pappa” fyller år. Ungarna fick beställa en grej till honom (vågar inte skriva här eftersom mamma läser och jag kommer faktiskt inte ihåg om jag sagt vad det är=)) Sen så har vi oxå köpt 2 biljetter till honom på en annan grej. Får skriva vad det var sen efter den 25e 😛

Nu ska iaf jag och dom stora barnen gå och laga mat. Blir köttfärssås till middag idag, mumma.

Ciao!

 

2 Responses to “Lilla Sjöjungfrun och stökigt hemma”

  1. Trollmorsan Says:

    Så där ja, dull rulle igen! 😉 Jo du fönstren ska vi inte prata om, men jag väntar tills dom sopar gångvägar och så…

  2. Trollmorsan Says:

    nej inte dull rull utan Full rulle 🙂 Kramisar


Leave a Reply

