My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Måndag, måndag… 26/01/2009

Filed under: Barnen,Mina dagar,Tankar — zeraa @ 20:52

Måndag hela dagen, och det har varit en fullspäckad dag vill jag lova. På förmiddagen efter frukost så kilade vi iväg till öppna förskolan en stund för att hälsa på. Det var ju ett tag sen vi var där. Barnen tyckte det var jätte roligt att träffa “fröknarna” igen och hittade snabbt tillrätta bland alla saker. Jag och Thomas spenderade dessvärre den mesta tiden där med telefonerna i handen då vi försökte få tag i biljetter till Bruce Springsteen i sommar. Och som den toppen dotter jag är så fixade jag ju de såklart 😛 Efter ca 1 timmas konstant ringande(biljettsläppet sköts upp konstant på grund av tekninska fel) så var jag 1650kr fattigare. haha var ju tvungen att betala direkt via kort så då var det enklast att jag la ut pengar lixom 😛

När vi kommit därifrån så kilade vi hem och åt lite lunch, blev resterna av tacopajen vi åt igår. Sen fick Tristan sova i kanske 20 minuter innan vi sprang till bussen för att träffa mamma i kungens kurva. Där traskade vi in på Toys r Us och köpte födelsedagspresent till både Dennis (som fyller 3 år imorgon) och Liv som ju fyller sen i februari.

Sen hem igen och börja fixa lite mat. Blev plommonspäckad fläskstek med potatis, sås och sallad. Liv och jag gick och handlade en snabbis, köpte lite grönsaker och flingor och så hämtade vi ut biljetterna så att vi kan ta med dom när vi ska till mamma på kalas i helgen.
Och nu på kvällen så skrämde Liv ihjäl både mig och Thomas. Helt plötsligt så hör vi ett brak och efter de så följer ett gallskrik från Liv. Och jag lovar er att på den korta tiden som det tar att typ galoppera till Livs rum från köket så hann jag se både det ena och det andra scenariot i huvudet med brutna ben, jack som måste sys och massa blod. Hur som helst så hade hon ramlat ner från sin säng när hon skulle klättra på en vägghylla för att få tag i en bok. (ja vet hon är en liten tarzan)  Som tur var så blev hon mest rädd men hon fick en rejäl blåtira över ena kindbenet. Lillskruttan.

Nu ska iaf jag och Thomas ha lite kvalitets tid med morots och gurkstavar, Loka och lite film. Ja jag kanske nämde att allt onyttigt är bannlyst från och med nu. För mig och Thomas då såklart, barnen får ju fortfarande lördagsgodis och sånt =)

Ciao!

 

Leave a Reply

