My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Graviditeten.. 24/01/2009

Filed under: Graviditet — zeraa @ 14:19

Hittade den här listan på Lillaliten. Och jag tyckte den var lite söt så jag tänkte svara på den jag också. Här kommer mina svar:

När fick du reda på att du var gravid? 29 April 2008.
Blev det en chock? Ja lite faktiskt. Hade inte alls trott att jag var gravid igen. Hade dessutom redan gått 7 veckor utan symptom
Hur gammal var du?
23 år.
Hade du mycket halsbränna? Ja, den kom ganska tidigt.
Spydde du mycket? Nej ingenting, men jag mådde ganska illa i ett par veckor.
Hade du mycket foglossning?
Nja inte direkt. Var iof ganska jobbigt att ligga ner sista veckorna för att det gjorde så ont i höfter och bäcken
Ditt sf mått som störst? Tror att det var 37.
Har du fått bristningar? Nope. Inga nya denna gång. Däremot så har jag ju massa från graviditeten med Liv
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Var sjukt säker på att det var en flicka. Drömde till och med att jag fick en pojke och hade sagt i drömmen att det inte kunde vara mitt barn för jag skulle få en flicka.
Vad hoppades du på?
Spelade ingen roll alls.
Gick du över tiden?
Nej.
Födde du för tidigt?
Födde i vecka 39+3 alltså 3 dagar innan BF.
Hur var förlossningen?
Den var toppen. Åkte ju in i tid den här gången så att vi skulle hinna få ett rum i tid =)
Blev du sydd? 1 stygn.
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
4, Jag, Thomas, våran barnmorska och sen en sköterska.
Hade du någon nära med dig?
Thomas.
Vilket BB födde du på? Karolinska Huddinge.
Hur stor var bebisen? 3410 gram, 48 cm.
Blev det en pojke eller flicka?
Flicka.
Vad fick hon heta? Vinga.
Var allting värt det?
Absolut. Som alltid.

 

Leave a Reply

