My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Uppe with the tupp! 11/01/2009

Filed under: Barnen,Mina dagar,Tankar,vänner — zeraa @ 07:35

Japp. 06.10 vaknade lillbrud idag av att hon hostade och snorade så vi gick upp och hon fick ny blöja och näsdroppar osv. Nu 30 minuter senare ser det dock ut som om hon kommer somna om i sin babysitter. Men det känns inte direkt som någon bra idé att gå å lägga mig igen eftersom Liv med all säkerhet vaknar om en liten stund. Blir ändå bara tröttare av att sova typ 30 minuter till och sen  behöva gå upp igen. Nu är jag pigg och glad för en gångs skull :O Somnade någon gång runt 21.30 i går och har bara varit vaken en snabbis för att amma inatt annars är det baaara massa mysig sömn.

Snoriga och hostiga är vi fortfarande och ögoninflammationen hänger med även den. Men de brukar ju kunna ta ett tag att bli av med en sån…. dock har det blivit jätte mycket bättre och det är bara på mornarna och på kvällarna som barnen är lite kladdiga i ögonen.. Får väl se om vi förhoppningsvis kan få bli friska snart. Ingen skulle vara gladare än jag. Vinga har fortfarande inte fått någon feber vilket jag tycker är asskönt eftersom man då skulle behöva åka in till sjukhuset och hur kul är de? Man kan ju inte direkt ge sånna här småpluttar alvedon hur som helst.

Imorgon är det iaf dagis start. Inte för att våra ungar kommer gå men ändå 😛 Nu får dom faktiskt vara hemma tills dom blir friska. Idag var tanken att vi skulle hem till min älskade mamma och fika eftersom hon fyllde år i torsdags. Dessvärre så vet jag inte om jag vågar släpa ut barnen när dom inte är helt friska och framför allt Vinga då såklart. Vill inte för något i världen att hon ska bli smittad av rs-virus eller få feber å tjossan. Det räcker gott och väl med att hon är snorig och hostig redan nu.

Har förövrigt funderat en massa på väldigt många saker… det är så många stunder från mitt liv som jag saknar så sjukt mycket. Det finns två personer som har tagit en stor del av mitt hjärta. Först min älskade F. Ett underbart förhållande hade vi… ständigt roligt och vi förstod varandra så bra.. Han släppte in mig i de delar av hans hjärta och själ där ingen någonsin varit tidigare och han berättade saker som fick mig att gråta för hans skull och faktiskt förstå varför allt blev som det blev. Och som alltid i “perfekta” förhållanden så krävs det bara ett stort bråk för att man ska bryta upp. Vi hade aldrig bråkat tidigare… men det blir så när man varit nära vänner i 2 år innan man blir tillsammans. Vi tappade bort varandra på vägen och pratade inte med varandra fören flera år senare. När jag väl tog mod till mig att ringa så pratade vi och skrattade i säkert 1½timma innan vi la på luren. Vi träffades några ggr och festade tillsammans med ett par nära vänner till oss båda. Vi pratade mycket och jag är så glad att vi träffades igen. 5 dagar innan Liv föddes fick jag ett samtal… en vän till oss båda berättar att min kära F har tagit livet av sig. Jag blev sjukt ledsen och grät en hel del men jag kan inte säga att jag blev förvånad. Han hade redan när vi började umgås 6-7år tidigare sagt att han inte skulle bli äldre än 20. Och jag visste att han skulle få rätt på något sätt. =/

Sen har vi min älskade N. Första gången jag träffade henne så var jag hemma hos en vän på en “fest” alltså en riktigt sunkig sådan. Iaf så hade en av killarna som var där tagit med sig sin stora syster och där satt hon på sängen och såg ungefär lika road ut som jag. Jag vet faktiskt inte om vi pratade så mycket med varandra den ggn. Mitt minne sviker. Men om jag inte har helt fel så tror jag att Jag och Den här killen samt hon hade sällskap hem sen på kvällen… men det kan ha varit en annan gång. I alla fall. Den här killen, alltså M. Vi blev tillsammans efter 1 år i samma klass. Vi hade också jäkligt roligt mesta dels av tiden. Vi var nog egentligen inte så bra för varandra just precis då och därför slutade det som det slutade… men iaf nu gick jag händelserna i förväg. Det blev ju ganska naturligt så att jag träffade hans stora syster ganska ofta och vi klickade nästan direkt. N är en underbar tjej, så mycket mer än hon vet om själv. Vi satt hemma och hängde, vi lämnade M hemma och gick ut på krogen tillsammans eftersom han inte var myndig ännu. Vi hade helt enkelt as kul. Jag kan nog till och med kosta på mig att säga att vi nästan gjort allt man kan göra tillsammans utan att gå in på alla detaljer, det skulle ta för lång tid att berätta allt. Men som alltid så händer ju nått och den här ggn var det jag som gjorde bort mig rejält. Jag förlorade henne.. och det gjorde så sjukt ont i hjärtat. Jag var sårad till tusen men jag visste samtidigt att hon gjorde rätt. Jag hade mig själv att skylla och blod är alltid tjockare än vatten, även i min värld. Men så här funkar vi, vi kommer alltid tillbaka till varandra. På nått sätt så tror jag att vi finns till för varandra. Hon är en ängel och hon är guld värld och jag skulle inte för någonting i världen vilja förlora henne igen. När det gäller vänner så är hon mitt allt.

Jag har tänkt så mycket på varför jag oftast har svårt att skaffa vänner, eller, jag har nog ganska lätt att få vänner men jag har svårt att behålla dom tyvärr. Och jag tror att jag faktiskt kan vara lite orättvis och jämföra alla nya med dessa två och då blir dom flesta sorgligt nog ganska färglösa och “icke speciella” Jag vet att det är fel att göra så men det är tydligen svårt att låta bli.

Nehepp, nu är Liv vaken och jag ska sätta mig med henne å kramas lite i soffan. Man måste ju passa på när det bara är hon och jag som är vakna =)

Ciao

 

2 Responses to “Uppe with the tupp!”

  1. flikkanzombie Says:

    Jag älskar dig Emma, så himla mycket.
    Du är min bästa vän, det kommer du alltid att vara.

    • zeraa Says:

      Vet du, jag älskar dig oxå och jag kommer aldrig släppa dig igen… =) Stackars dig hahah =) puss


Leave a Reply

