My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Söndag.. 28/12/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 13:59

Tänkte bärja med att berätta om gårdagen, den började skit men slutade riktigt bra. Vi vaknade och käkade frukost och tanken var att vi skulle ta oss till skärholmen å träffa Titti eftersom hon fortfarande inte träffat Liten Vinga. Jaha, blev lite försenade eftersom jag, Vinga och Tristan sov till nio, men men so far so good. När vi väl blivit klara och barnen var påklädda och satt/låg i vagnen så inser vi att katterna ännu en gång har klöst på ett däck så att det blivit hål på innerslangen. Så det var bara att ta av overallerna och så åkte Thomas iväg till babyland för att köpa en ny innerslang eftersom hålet var mitt i en skarv och inte gick att laga =/ Jaha, sen iväg till Skärholmen typ 3 timmar för sent. In på cykelringen för att pumpa ordentligt i alla hjul så att det blev samma psi och alltså lättare att köra… ja då välter Liv ALLA Skidor som står uppställda efter en vägg… galet pinsamt när det blev dommino effekten. haha. Så jag försöka få ihop alla skidor och ställa upp dom igen och dom fortsatte ramla gång på gång… när jag till slut fick upp alla skidor tog jag Liv i armen och gick ut därifrån och var gaaanska arg faktiskt. =) Sen in på Polarn&Pyret och köpte en tröja och ett par knästrumpor till Liv.  Sen gick vi hem =) När vi väl kom hem så var klockan redan efter 3 och mamma och roy stod och väntade utanför våran dörr. Dom skulle nämligen ta med sig Liv och Tristan ett par timmar. Så vi kilade in och bytte bara blöjor och sen gick dom iväg.

Och fatta hur tyst det var när jag och Thomas helt plötsligt var ensamma med Liten Vinga. Vi passade på att äta lite skräpmat och låg i soffan och halvsov framför tv:n. En riktigt skön andningspaus helt enkelt. Vid 19.30-20.00 någongång kom dom hem igen och vi fikade allihopa tillsammans medans vi fick höra vad dom gjort. Dom hade tillbringat eftermiddagen på Lekplaneten i Heron City och hade ätit hamburgare å barnen hade fått lördagsgodis å deras ögon bara lyste lycka. Fick några mobilbilder av mamma också från Lekplaneten som ligger på bilddagboken. En toppen eftermiddag och kväll för både oss och barnen. Så ett stort tack mamma och Roy för barnens toppen utflykt. Klockan 21 sov dom som grisar =)

Idag har vi varit ute ett par timmar redan. Gick till nya lekparken och härjade runt en hel del… vi gungade och grävde i sanden och åkte rutchkana och gud vet allt =) Ska lägga upp bilder sen också. Sen gick vi förbi Ica och träffade på Ullis som beskådade Liten Vinga =)  Nu sitter vi framför ett avsnitt av Dora och dricker lite kaffe, Liv är fast i tv;n och Tristan och Vinga sover. Ikväll blir det myskväll framför Bones och kanske ett bad om jag har tur =)

Nu ska jag vara lite social med familjen. Ja juste. Har förresten hittat en present som jag ska köpa till min mor… hon fyller ju faktiskt år snart. Bara 11 dagar kvar jue 😛

Ciao!

 

3 Responses to “Söndag..”

  1. Mamsen Says:

    Ni är ena riktiga godingar allihopa!! Kramis

  2. flikkanzombie Says:

    Jag måste bara skriva att Pär skrattade gott åt Liv och skidorna, men han menar att han känner igen det hela så väl 😉

  3. zeraa Says:

    Haha, ja jag garvar åt det nu oxå men fy va arg jag var då och gud vad jag skämdes. 😀


Leave a Reply

