My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Julen å allt annat… 25/12/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 22:10

Det blev en “perfekt” jul trots allt. Vi köpte gran den 22:a och pyntade den tillsammans med barnen på kvällen den 23:e. Hur mysigt som helst var det. Liv hängde 4 kulor på varje gren och granen är helt enkelt finast i världen bara för att det är barnen som hängt upp alla kulor =) Skinkan blev klar och jag ställde mig till och med och kokade egen risgrynsgröt på kvällen för att vi skulle ha det till frukost på julaftons morgon.

Julafton blev strålande, barnen vaknade vid 8 och hittade sina morgonpaket som dessvärre inte låg i några julstrumpor eftersom vi totalt glömt bort det hehe. Men dom fick två var iaf som låg under granen. Att se deras ögon lysa när dom sprang till vardagsrummet å hämtade paketen och sen kom inspringande till sängen igen för att öppna och visa, det är nog det underbaraste man kan se =)

Innan lunch blev vi hämtade av mamma för julfirande med mat å tomte å allt vad det innebär hemma hos mina föräldrar. Barnen fick galet mycke fina julklappar och allt var frid och fröjd. Jag och thomas fick en helt underbar ny kaffebryggare som gör galet gott kaffe…bild finns i min bilddagbok.  Ja en snabb sammanfattning ja vet men jag orkar inte skriva allt som hände och så.

Idag har vi bara tagit det lugnt och skruvat ihop alla leksaker och tittat på nya filmer och allt sånt mys. Vi gick iof ut en sväng till affärn och en liten promenix bara för att komma ut lite. Nu på kvällen blev det bad för dom stora barnen först och sedan bad för liten vinga och pappa. Sen läggning av barnen. Jag och thomas har precis kollat på 1408 och den var helt okej, lite skum dock men men. Förresten, om du läser min blogg pär så ska jag passa på att tacka för din kommentar du hade skrivit om da vinci koden, jag hade faktiskt ingen aning om att det var han. Hade inte tänkt på det alls och hade ingen koll på linserna heller. Men dina kommentarer är alltid trevliga när det gäller film och sånt, för man lär sig alltid något nytt. =)

Nehepp, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa och amma Liten Vinga. Natti på er och Kram

Ciao

 

Leave a Reply

