My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Onsdag it is! 26/11/2008

Filed under: Barnen,Dagis,Graviditet,Mina dagar — zeraa @ 09:55

Japp, idag är det onsdag, en underbar onsdag till och med. Jag sitter här och lullar lite framför datorn med en kopp te på bordet, tvättmaskinen snurrar för fullt, Thomas sover efter nattens jobb och barnen är på dagis och leker förmodligen för fullt. Just nu känns allt toppen. Fick i morse reda på att allt är klart med Thomas nya jobb nu, han skriver papperna ikväll, finmenag helt enkelt. Betyder ett rejält lönelyft och att jag får en mera glad, harmonisk och nöjd man som faktiskt trivs bra på jobbet och får jobba ordentligt dessutom. Vad mer kan man begära?

Så i januari kommer första fulla lönen, ska bli kul att se vad den hamnar på.

Annars då, ja skulle behöva åka å köpa lite lucia kläder till barnen också eftersom det är luciafirande med fika på dagis den 12:e.
Ska bli himla kul faktiskt, barnens första lucia hehe. Filmkameran och systemen ska såklart med, det är givet =) Sen ska jag väl förbi rusta nån dag oxå och köpa lite nya adventsljusstakar till vardagsrummet, har ju två som är trasiga, sånt som händer när man köper billigt skit haha =) Annars är faktiskt de mesta klart inför julen, alla barnens paket är klara… hmm om jag inte får för mig att köpa nått litet till. Sen är det bara mina föräldrar kvar. Vi hade planer på att köpa en plastgran i år av olika anledningar men jag kan säga att så blir det inte… varken jag eller Thomas tycker att det är kul med plastgran så nog tusan ska vi ha en riktig gran!

Jag tycker att det är så sjukt mysigt att vakna på morgonen å komma upp till en lysande gran, eller när man sitter uppe på kvällen i soffan och granen lyser å bara skriker ut stämning =) Ja jag älskar julen om ni inte har fattat de hahaha.

På söndag ska vi hem till mamma på adventsfika, toppen mysigt. Det bjuds på glögg å pepparkakor å lussebullar, allt hembakat så klart inklusive pepparkaksdegen 😛 Hon e duktig min mamma =)

Va fasiken, vet ni? jag börjar bli lite nervös över förlossningen nu, haha eller stressad kanske är rätt ord. Man kanske borde börja lägga ner lite saker i en väska så att man e redo? är ju trots allt vecka 37+0 på lördag alltså ingång i vecka 38. Shit, de börjar bli nära och jag har ingen väska packad haha. jaja, de löser sig. HUvudsaken är att jag hinner in i tid, och sen vore det ju trevligt om jag prickar in det när Thomas inte jobbar, och de kan ju faktiskt bli lite knepigt eftersom barn oftast verkar vilja födas på natten och Thomas just jobbar natt haha. Men men. Det blir nog prima de där ska ni se =) Ni anar inte hur mysigt det känns inför julafton med mina underbara små och en lika underbar man, oftast iaf 😛 Jag känner mig rikast i världen som har den familjen jag har, då inte bara Thomas å barnen utan även mina föräldrar och syskon. Vad skulle jag göra utan er?

Nehepp, nu ska jag kila iväg å hänga upp tvätten som faktiskt precis blev klar och sen ska jag lägga mig i soffan å läsa lite tills det är dags att gå å hämta barnen. Ha det toppen allihopa.

Ciao

 

2 Responses to “Onsdag it is!”

  1. Lisa Says:

    Va roligt, GRATTIS till han/er =D Det blir ju uppskattat! Tack vännen, det ska bli riktigt skönt att komma bort en sväng, får vi se om ni fått en liten när jag kommer hem då ?! He he! Hoppas verkligen det finns ett internetcafé i närheten så att jag kan uppdatera bloggen och läsa dig! Ha det bäst! Kramar

  2. Susanne Says:

    Himla myspys alltihop eller hur?! Å tänk att det mesta löser sig när rätt tid är kommen 🙂 Kramisar


Leave a Reply

