My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Wednesday…Really! 05/11/2008

Filed under: Barnen,Graviditet,Mina dagar — zeraa @ 20:35

Mitten på veckan redan, skrev ju igår att jag hade en hel del att skriva och de har jag faktiskt, men återigen så är jag så sjukt dålig på att ta mig tid till att få ner allt. På kvällarna när barnen somnat så är jag oftast så sjukt trött att jag inte alls orkar engagera mig i att skriva nått.

Dagen har spenderats i lugnt tempo eftersom Liv vaknade med 39.9 graders feber och inte direkt har varit den mest energiska och piggaste ungen idag. Och i sin tur så har väl Tristan varit lite extra gnällig eftersom det har varit tråkigt att inte syster vill leka med honom på samma sätt som hon brukar.

Vi var iaf förbi dagis och hämtade papper som ska fyllas i, inkomstuppgifter och schema å sånt tills dom börjar på måndag. Sen ska ju Thomas chef fylla i ett intyg på att han jobbar där osv. Sen knatade vi hem och fyllde i de vi kunde och gick senare på eftermiddagen å lämnade in dom till dagis direkt så att det går lite fortare, kan ju vara bra eftersom det inte är många dagar kvar nu.

Kan ni förstå att om 2 veckor så kommer jag vara helt själv hemma några timmar varje dag…. och jag kommer alltid få äta lunch själv, ja menar hallå vad i tusan ska jag äta och vad ska jag göra? =) Jag har ju svårt att tro att jag kommer ställa mig å laga lunch till mig själv. Men jag tycker att det är bra att alla 15 timmars barn får äta lunch på vårat dagis, för jag tycker att det är en sjukt viktig del i de sociala samspelet mellan barn att dom ska lära sig att sitta ner å vänta och helt enkelt äta tillsammans, nyttig lärdom helt enkelt.

Ja, en annan sak jag satt och funderade över var att det faktiskt inte är långt kvar tills bebisen i magen förmodligen får för sig att vilja komma ut, de kan lika gärna ske om en månad precis. Känns både läskigt å spännande måste jag säga. Hur det än är så gör det ont att föda barn och man vet ju aldrig hur ens förlossning kommer att gå, bara för att jag har haft två ganska lätta och snabba förlossningar så betyder inte de att den här kommer att bli de.. för att inte tala om vilken ångest jag känner över att kanske behöva bli snittad. Det är verkligen min värsta mardröm då jag hatar sjukhus och absolut inte vill ligga kvar längre än nödvändigt. Nöjdast är jag när det blir som med Tristan att han föddes på morgonen och jag var hemma igen på kvällen, perfekt att slippa sova i deras hemska sängar. Och för att inte tala om vilken panik jag skulle ha över att veta att jag har ett hål rakt in i magen som är ihophäftat med agraffer som likagärna kunde vara ifrån kontorets häftapparat. Iaf i mina ögon. Nej usch jag önskar verkligen att jag slipper allt vad sugklockor, tänger, knivar, saxar och agraffer heter. Ångest. Javisst.

jahapp, nu ska jag iaf sätta på lite tevatten och sätta mig och ta det lugnt, jag har en känsla av att Liv kommer vakna ganska tidigt idag eftersom hon fortfarande har så mycket feber och då är det enklast om hon sover inne i sängen hos oss. då får ju jag gå å sova tidigt också vilket faktiskt är sjukt trevligt, inte för att någon tvingar mig att vara uppe längre men det blir lätt så att man sitter uppe och “ugglar” ändå.

Sist men inte minst, en stor kram till A! jag vet att du behöver den.

ciao

 

One Response to “Wednesday…Really!”

  1. Kuphala Says:

    Mmm fett läskigt att barnen ska börja på dagis.. =P
    Jag tror förlossningen kommer gå bra men jag är nojjig över transport fortfarande.. haha mongo mig…

    Visst har veckan gått fort? Eller iof trodde jag att det va torsdag idag men ändå 😛 haha puss på dig hjärtat


Leave a Reply

