My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Måndag..erhm Söndag! 02/11/2008

Filed under: Barnen,Graviditet,Mina dagar — zeraa @ 17:45

Hela dagen har jag gått runt och fått för mig att det är måndag idag, hel skumt att gång på gång försöka intala mig själv att det är söndag. Kan ju iof bero på att thomas varit ledig ett par dagar nu men jobbade igen idag. Visserligen inget långt pass, han var hemma igen vid 14 ungefär, men ändå.

Dagen har faktiskt varit ganska sunkig. Vi har inte haft något alls att göra och barnen har varit omotiverade till det mesta tyvärr trots mina tappra försök hehe. När klockan började närma sig “pappa är snart hemma tid” så klädde vi på oss och gick honom till mötes. Passade på att kila in på ica å köpa lite mjölk. Annars har vi inte gjort så mycket alls. Vi har lekt med barnen och dom har bråkat om en toysRus tidning som kom i brevlådan idag hah.

Nu har vi iaf ätit middag, blev någon typ av chili con carne, eller nått. Barnen ska förmodligen bada ikväll, det brukar vara uppskattat. Och så fördriver det ju lite tid en sån här långtråkig dag =)

Imorgon blir det väl kanske en sväng till öppna förskolan på förmiddagen, lite beroende på vad vi känner för och på eftermiddagen så ska vi tvätta å ha oss. Thomas är ledig måndag, tisdag och jobbar sen onsdag, torsdag och sen natt mellan fredag och lördag.

Måste se till att fundera lite på hur jag vill att min förlossning ska bli oxå. Skulle ju gärna vilja slippa allt vad bedövning heter eftersom jag upplever det bättre utan, var tex mycket bättre under tristans förlossning då jag inte hade eda. Jag hade ju de med Liv och upplevde att det var himla skönt att den tog bort smärtan men att det inte riktigt var värt det eftersom jag inte hade någon som helst koll på vad min kropp höll på med samt att jag inte ens kunde stödja ordentligt på benen efter förlossningen när jag skulle på toaletten. Så helt klart så är det enligt mig skönt att slippa eda. Och de ska jag nog klara av en gång till skulle jag tro =) Samma med lustgasen, den är ju helt okej och känns ju som en “livlina” men ändå så är det bra jäkla svårt att andas lugnt och avslappnat och “gå in i sig själv” när man samtidigt ska suga lååååånga djupa tag utav lustgasen. Nja, vi får se hur det blir med den helt enkelt.

Funderar lite på vad man ska hitta på ikväll. Tips kanske? nehepp, ska väl ta tag i disk å sånt innan det är dags att få lite lugn och ro =)

ciao!

 

One Response to “Måndag..erhm Söndag!”

  1. Lisa Says:

    Tankar man får ibland! Åh tack va snäll du é, men nu är det fan lite kämpigt, måste lägga i en liten växel till, bara 3.5 veckor kvar tills jag ska stå på beachen med badräkten på 😛 HE HE men det blir nog bra, bara man har självförtroendet på plats! Hmm tänkte på det där du skrev om förlossningen, det måste vara svårt, finns väl för/nackdelar med allt! Ha en trevlig kväll..Kramar ps.ikväll får vi förresten bopkam kyrkan 😀 LÄÄÄNGTAR


Leave a Reply

