My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

En toppen Tisdag. 28/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 19:51

Jahaja, ännu en dag har flytit förbi, vi har hunnit endel även idag faktiskt.
Dagen började klockan 7 med att vi hade bokad tvätt-tid. Nog för att det strulade en hel del i början med att tvättmaskinerna inte gick igång osv så det blev lite försenat, men allt hann med att tvättas till slut iaf så ingen skada skedd. Vi dammtorkade lite och dammsög våra kuddar. Ja sen när tvätten var klar så såg vi till att lägga in allt i garderoben så klart. =) Sen käkade vi lite lunch, lite skum lunch dock haha, jag och barnen åt potatismos m fiskpinnar å sallad å thomas åt nästan samma, fast hamburgekött istället för fiskpinnar. Jag tyckte det lät konstigt men å andra sidan så är det ju egentligen samma sak som en grillbricka ni vet som man kan beställa på grillen. Sen gick Liv och Thomas hem till Titti och Stefan en sväng för att lämna lite filmer, och så fick thomas en liten present i form av lite röror…. haha ni vet skagen å sånt.

Jaha, vad har vi gjort mer? egentligen inte så jätte mycket, sånt här vanligt ni vet som att diska ett par gånger å allt sånt. Sen har vi iof kokat en hel kyckling. Thomas gjorde beställning på kyckling ris å currysås idag hehe och det är ju sjukt gott så varför inte, och så hade vi ju en fryst kyckling hemma. Gjorde egen currysås oxå eftersom jag inte tycker om pås curry. tycker seriöst att den är skitäcklig hehe 😛 Ja å så massa sallad med liv favorit majs i. Det var sjukt kul att se Liv äta så mycket som hon gjorde idag, hon åt som en grottmänniska som inte sett mat på npn vecka haha. =)
Nu sitter jag och Thomas i soffan med en kopp kaffe och tittar på lilla aktuellt hehe, barnen leker som tusan i rummet och har gjort de i 20 minuter nu utan att bråka, jag är FÖRVÅNAD!!! 😛
Snart är det väl dags för att borsta tänder å ta på pyjamas. Har en känsla av att barnen kommer att somna ovaggade ikväll. Då blir det mys med ett par avsnitt bones, lite socialspelande och sen lite te kanske =)
Nehepp nu kommer en Liv och vill att jag ska byta hennes bajsblöja, charmigt ja vet, och inte går hon med på att pappa gör det heller 😛 hahah. Jaja, hon tycker om mig ibland =)

“1 timma senare”
Jahapp, vällingen är avklarad, likaså tandborstning och pyjamas. Tristan somnade 2 minuter efter att jag lagt honom i sängen och Liv somnade i knät på Thomas. Riktiga trött mössor helt enkelt. Och nu ska jag dricka upp mitt glas med Loka och bara njuta av att sitta helt i lugn och ro i en ren och städad lägenhet och där man faktiskt kan se botten i tvättkorgen, satan va mysigt det är. Jag mår så bra när jag orkar se till att det är så här hemma. (Thomas har gjort sjukt mycket oxå, så det är inte bara jag som hamnat i en liten period av städnojja)

Nehepp, ciao på er gott folk.

 

3 Responses to “En toppen Tisdag.”

  1. Titti Says:

    Städnojja?? tror minsann du boar hihi inte allt för långt kvar till lill tjejen kommer 😉

  2. Lisa Says:

    Tackar tackar, alltid kul med lite nytt, är dock i en “jag vill ha klänningar” fas, och det är lite dyrare, men de jag beställt ligger som tur e under 200:- och det är ju inte farligt för en klänning! Hoppas att ni har det bra?! Kramar

  3. kupala Says:

    Mmm barnen somnade ovaggade jag vet =) Sjukt skönt..
    Sjukt skönt att ha det rent o snyggt hemma också.. Naaajs


Leave a Reply

