My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Natt 26/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 03:39

Jaha, varför i helvete är man vaken nu? alla ligger och sover men nej, emma gör det inte. Klockan är 03.20 (läs: 02.20 eftersom klockan ställs om inatt) Jag vaknade för en stund sen och var så jäkla täppt i näsan så jag kunde inte slappna av och somna om utan de va bara att gå upp å köra nässpray å nu sitter jag här… borde iof sova, vet att jag kommer vara trött imorgon/idag med tanke på att barnen kommer vakna som vanligt vid 7 och då kommer klockan bara vara 6 jippie! alltid lika kul.

Jaha, kan ju lika gärna berätta lite om dagen, förmiddagen spenderade vi i skärholmen, vi gick en promenad till skärholmen och traskade in på kvantum för att handla lite, hittade massa billiga och bra erbjudanden och köpte bland annat 5 kilo potatis för 10kr och clementiner för 8.90kr kilot. Finemang finemang. Sen hem å fixa lite lunch, blev lite rester och ravioli. Liv käkade pannkakor som fanns kvar sen igår å lite sånt. På eftermiddagen plockade vi lite här hemma, å thomas fick ett ryck och dammsög och torkade rent hela kryddhyllan ovanför spisen så nu är det tokrent där oxå. Sen kom Titti, Stefan och barnen förbi och lekte/fikade lite och innan man visste ordet av hade det gått ett par timmar och dom skulle knata hem och vi skulle laga mat. Jag hade ju lovat Liv pizza så vi ställde oss och bakade ut degen som vi hade gjort i förväg i morse. Hon tycker det är så himla kul att hon får lägga på alla ingredienser och hon börjar bli så sjukt duktig oxå. Galet goda blev dom iaf och det blev tillräckligt mycket för att vi inte behöver tänka på lunch imorgon, perfa helt enkelt. Sen lite lördagsgodis som barnen var för mätta för att äta upp iaf haha, Liv fick inte direkt mycket men lämnade ändå nästan hälften och var mätt som hon sa. Och så ville hon hellre gå å bada oxå haha, så Thomas fixade badvatten så att barnen fick bada och dom lekte och härjade en bra stund innan jag tog upp dom. Insmorda och med pyjamaser så satte vi oss i ungarnas rum en liten stund å Liv och Tristan fixade och donade och bjöd på “fika” och lekte å hade sig. Och sen sa det bara poff och det var läggdags. Båda somnade utan större bekymmer. Och det är ju alltid skönt.

Jag å Thomas var uppe och tog det lugnt en stund, jag gick dock och la mig ganska tidigt ändå, och ja, resten vet ni ju, nu sitter jag här igen. Vafan 02.37 kanske ska sova nu? man borde ju försöka iaf eller hur?

Förresten, Bumbi saknar Nanna, bara så ni vet, ett litet statement sådär mitt i natten. Nej nu får jag väl fasiken försöka sova. vill inte…..

ciao

 

One Response to “Natt”

  1. kupala Says:

    Emma gör inte det för att Emma e knäpp 😛 Hehe
    Du får väll ta och åka till Nanna någon gång då? bara ta en helg eller nått.. =)


Leave a Reply

