My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Jag har den bästa, Ni får slåss om resten! 24/10/2008

Filed under: vänner — zeraa @ 20:40

Idag fick jag världens finaste sak. Jag öppnade mitt paket som jag visste innehöll en bärsjal från underbaraste Nanna. Vad jag inte visste var att det skulle ligga ett kuvert i paketet. När jag läste dom orden hon hade skrivit till mig så blev jag alldeles varm i kroppen och när jag sedan öppnade kuvertet så började jag gråta. Storgråta verkligen.. Denna fina hade hon köpt åt mig. Du är guld värd vännen! Och som överskriften säger, Jag har den bästa vännen man kan ha, ni andra får slåss om resten!


 

Fredag

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 20:25

Idag har det varit en sån där sunkig dag där inget riktigt blir som man vill. Den har varit helt okej alltså men inte direkt bra. Thomas kom iaf hem i morse vid 8 som vanligt och åt frukost med oss. Sen bestämde han sig för att han inte skulle sova idag utan bara sova en stund när tristan sov eftersom han är ledig i 5 dagar nu och inte ville ha helt knasig dygnsrytm. Så vi tänkte att vi skulle förbi skärholmen istället och gå in på guldsmedsaffären och sälja in lite guld, vi hade en massa omaka örhängen som var massa tillbucklade och trasiga som inte gick att använda längre osv. Ja och så våra gamla förlovningsringar oxå då.
Så vi klädde på oss kläder, drog på Tristan overallen eftersom det blåste som tusan ute och vi bestämde oss för att promenera dit, ja Liv fick oxå overallen, hon ville de eftersom lillebror skulle ha sin. Vi var inne på guldsmeden och sen gick vi och fikade lite tillsammans med Titti, Stefan å barnen och efter det så gick vi å köpte blöjor.  Väl hemma sen igen så gjorde vi pannkakor till lunch. Sen var det ju tänkt att Thomas skulle sova en stund, men tror ni han gör de? nope, han tvingade mig att sova med Tristan istället bara för att jag hade så ont i huvudet pga bihåleinflammationen spm aldrig går över. Han e fan underbar ibland min karl. Dum i huvudet men underbar 😛  Eftermiddagen blev lugn som tusan, blev en liten promenix upp till tippen och barnen lekte en hel del, träffade T å S och deras barn oxå. Tristan lyckades ramla på asfalten och slog bort en liten flisa på en framtand, inget allvarligt och inget han har ont av men vi ska väl ringa tandlägaren på måndag å se vad dom säger. Dom brukar ju vilja fota lite och kolla så att inte tanden under är skadad osv. well, korvstroganoff till middag och sen var det lite lek och sen sov våra älskade barn vid kvart i åtta.

Just nu sitter jag å thomas å slappar lite. Blir nog en ganska tidig kväll för oss, typ ABSOLUT SENAST tio hehe. båda är trötta och sega och sova är ju grymt skönt =) Well, nu blir det mys innan sängen. Later…

Ciao