My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Friday it is! Really! 17/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar,Sjukdom — zeraa @ 13:20

Ja, fredag ska det vara idag då, och dagen började INTE bra. Thomas ringde en stund efter att vi hade ätit frukost och sa att han hade slarvat bort sina nycklar, och hade tagit mina. BRA DÄR!! det betyder alltså att jag och barnen inte skulle kunna ta oss ut på hela dagen. Mmm kul å sitta instängd i en lägenhet, nope inge vidare trots att jag själv mer än gärna bara skulle ha legat å sovit hela dagen pga min bihåleinflammation, men ungarna vill inte de kan jag lova. Han var helt övertygad om att hans nycklar skulle ligga någonstans här hemma så han bad mig leta, och jag var helt säker på att han hade sina nycklar med sig bara att han inte hade kollat ordentligt. Vem hade rätt? Jag as always 😛 Han hade mycket riktigt sina nycklar med sig i en av alla 25 fickor i jackan och alltså mina nycklar oxå. Så där satt han alltså med två par nycklar och jag med inga. tack!

Efter lite hysteriska tårar och bråk (älskade graviditets hormoner) Så hittade jag iaf en extra nyckel till underlåset så att vi iaf kunde ta oss ut en liten stund å passa på att handla lite mjölk och lampor eftersom hela hallen var becksvart. =/

Sen hem och äta lunch. Blev pannkakor som jag lovat barnen idag och så fick dom glass på till och med eftersom det är fredag =) Nu sitter Liv och tittar lite på barnkanalen och jag ligger å slappar i soffan. Usch jag är så sjukt trött på att vara sjuk så ni anar inte. Skulle kunna göra vad som helst för att få bli helst frisk igen. Man orkar ju ingenting och man blir världens sunkigaste mamma när vi är själva. bläää.

Jaja nu blir det lite nässpray å sen ska jag ringa mannen min och se hur det går på jobbet, sen ska jag nog strypa en dotter som tycker att bästa sättet att testa mammas tålamod är att bara kasta massa hårda saker i golvet å slänga pusselbitar omkring sig…. Just idag när varje smäll skär i hela huvudet och får mig att knipa ihop ögonen hååårt. Dumma dumma sjukdom!!!!!

Ciao

 

One Response to “Friday it is! Really!”

  1. flikkanzombie Says:

    Vi kvinnor har alltid rätt, det är vetenskapligt bevisat. 😉
    Om vi hade bott närmre så hade jag kommit över en sväng och hjälp till så du kunde ha fått vila *kramar om* krya på dig nu vännen.


Leave a Reply

