My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Torsdag… 16/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar,Sjukdom — zeraa @ 17:34

Jahapp, idag var det sista dagen på Thomas “helg” och imorgon är det back to work. Känns lite sunkigt måste jag säga… Hela helgen kommer jag bli ensam i stort sett eftersom han börjar 7 på morgonen (alltså går typ 6) och inte kommer hem fören tidigast 20.00
Som tur är så blir det trevliga pengar sen och det är ju alltid nått. Det har varit en lugn dag idag. Jag har ju fått tillbaka min bihåleinflammation så jag är väl inte sådär jätte pigg å glad. Jag har iaf pratat med läkaren jag hade sist och hon ville inte att jag skulle äta en till penicillin-kur pga graviditeten, var ju som sagt bara nån vecka sedan jag avslutade den förra. Så nu blev jag skickad till apoteket för att hämta ut Rinexin… som ska verka avsvällande i näsan och även på dom ställen som nässprayen inte kommer åt. Får hoppas att det blir lite bättre så att jag iaf kan böja mig ner å sätta på mig skor utan att huvudet går i tusen bitar.

Lillfis Tristan somnade i pappas knä medans jag var på apoteket och jag fick en ursöt bild på mobilen som thomas skickade hehe, ni kommer att kunna se den på bilddagboken senare ikväll förhoppningsvis. När jag kom hem igen så åt vi lite fisk m potatismos till lunch och sen knatade vi iväg till öppna förskolan. Vi träffade Titti och Stefan där med sina vildingar som vanligt och vi fördrev lite tid. Barnen hade jätte kul och det är det absolut viktigaste.

Väl hemma igen så kurerade jag mig med lite mera nässpray 😛 och sen satte vi igång med maten, blev hemmagjorda hamburgare med massa grönsaker å mozarella. Var lagom eftersom varken jag eller Thomas orkade laga mat =)

Nu badar barnen en stund, lite tidsfördriv såhär innan kvällen. Dom börjar bli lite trötta så då är det bra att ha något att göra =)  Men jag ska väl gå och ta upp Liv eftersom lillfian vill upp nu. Sen blir det en slappkväll i soffan med en bok, och så ska jag tigga till mig lite massage av mannen i huset oxå tror jag. Det borde jag vara värd.

Well, hoppas ni alla haft en bra dag iaf.

Ciao!

 

Leave a Reply

