My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

måndag igen då! 13/10/2008

Filed under: Uncategorized — zeraa @ 14:10

Japp idag är det måndag igen och det känns helt okej faktiskt.  Thomas har ju en “lång” arbetsvecka den här veckan vilket innebär att han jobbar måndag-tisdag och sen fredag till söndag. Inte nog med de, han jobbar 12timmars pass alla dessa dagar oxå. Det är alltså 20timmar mer än på ett vanligt heltidsjobb. Härligt härligt =) Well, vi har Öf och roa oss med och sen har vi Trevliga vänner i närheten =).

Imorse vaknade jag och Liv runt 8. Helt okej tid att vakna på då dom oftast brukar kunna vakna tidigare. Vid 8.50 så var jag faktiskt tvungen att väcka Tristan för att han inte skulle sova hur länge som helst och för att Liv ville äta frukost men inte utan lillebror hehe. Han var en riktig tröttis idag med andra ord. Efter lite fil m banan å macka så klädde vi på oss och mötte upp Stefan, Titti och barnen här utanför och knatade iväg till Öf. Sen var vi där å pysslade och lekte tills det var dags att gå hem å laga lunch. Och vet ni, efter lunchen så somnade vi allihopa haha. Liv och jag låg å mös å både hon och jag somnade. Vi sov dock inte så länge utan bara nån halvtimma. Tristan däremot han sover fortrarande, snart 1½ timma nu, men han behöver sova eftersom han hostar å har sig på nätterna.

Nu på eftermiddagen så ska faktiskt Titti och Stefan komma hit å bjuda på middag. Är alltid skönt å slippa laga mat och när man dessutom får trevligt sällskap och slipper sitta själv hela kvällen när Thomas jobbar så ska man ju verkligen inte klaga =)

Haha, kom å tänka på en sak idag. Det är jäkligt kul att vårat liv är så intressant för vissa. Så fort det är något så går djungeltrummorna varma, fast det är ingen som pratar med oss? haha. Men det funkar väl så, alltså människors behov av att tycka att någon annan är sämre och sen prata lite skit. Inte för att det stör mig, snarare roar det mig. Men erkänn att det är konsigt hur människan fungerar? I vilket fall som helst så får folk prata och tycka bäst dom vill, jag har mitt liv och jag är inte bitter för fem jävla korvören. Jag är gift med den mannen jag älskar över allt annat på jorden, vi har två (snart tre) underbara ungar som jag inte heller ångrar för fem öre. Och inga miljoner eller fancy bilar och villor eller höga utbildningar som garanterade feta pengar skulle kunna få mig mera lycklig. Men det är jag, och inte du som tycker så. I min värld kommer familjen före allt! Den är viktigare än allt och man behandlar hela sin familj lika, med samma respekt. För utan sin familj så är man ingenting.

Nu ska jag vara lite social med Titti som precis kom med två av busarna!

Ciao!

