My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Söndag! 12/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 20:09

Tänkte mig på en liten uppdatering innan det är dags att lägga Liv i sängen. Morgonen började prima, nja, nästan iaf. Vi hade ju tvätt-tid bokad men jag hade faktiskt tänkt skita i den eftersom jag inte direkt kände mig så pigg på att gå upp klockan 7 imorse. Hmm va händer, jo 6.50 så hostar Tristan lungorna ur sig och kan såklart inte somna om, och självklart så vaknar Liv av hans hostande oxå. Och jag lovar att jag var så trött så att jag faktiskt försökte övertyga Liv om att det var mitt i natten (vilket jag faktiskt trodde först oxå) för att få henne att somna om, men icke! jaja, de var bara att pallra sig iväg till tvättstugan när man ändå var vaken liksom. Och Jag måste ju säga att så här i efterhand så är det ju jäkligt skönt att ha alla sängkläder å en massa annat rent och instoppat i garderoben istället för i en översvämmande tvättkorg i badrummet.

Mellan tiderna i tvättstugan gick vi på en liten promenix till lekparken med barnen och dom gungade och klättrade lite i klätterställningen och sprang av sig en stund. Sen när tvätten var klar så slängde vi ihop en fläskpannkaka till lunch och sen somnade båda barnen en stund. OCH jag oxå faktiskt hehe.

Efter lite sömn så tog vi oss iväg till Skärholmen, jag var inte så pigg på att promenera så jag hade först planer på att åka tunnelbana men Thomas fick mig på andra tankar så vi gick faktiskt både dit och hem, vilket ju är toppen och faktiskt var skönt. I skärholmen köpte vi iaf mössor till barnen och en vinteroverall till Tristan så nu behöver vi inte fundera något mer på vinterkläder till barnen, det enda som är kvar är ett par vinter kängor till Liv, men det känns ju inte som om det är jätte bråttom med de ännu. Men snart så.

Min kära underbara katt skrämde förövrigt livet på mig igår, för när barnen hade somnat så öppnade vi balkongen för att vädra som vi brukar göra lite då och då på kvällarna, och katterna springer ju ut på balkongen och det brukar inte vara några problem med de. Men iaf, när vi skulle stänga dörren sen och ta in katterna så kom bara Zorro in men inte min Zigge. Vi kollade överallt på hela balkongen men han var inte där, så vi tänkte att han säkert fanns någonstans i lägenheten. Efter ca 15 minuter så hade vi fortfarande inte sett honom och det är ganska ovanligt vill jag lova med tanke på att han ALLTID ska ligga på mig eller Thomas och mysa hela kvällarna. Så vi började bli oroliga, vi letade i hela lägenheten men ingen katt, ut å kolla igen men ingen katt. Så jag tog med mig lite kattmat och traskade ut på gården för att se om han hade ramlat ner å slagit halft ihjäl sig. Jag ropade och ropade och jag hörde en katt jama men det blåste sjukt mycket så jag kunde inte riktigt höra om det var han eller om det var någon annan katt. Iaf så hade jag väl stått där i ca 10 minuter å skrikit och betett mig som ett mongo för att försöka få alla katters uppmärksamhet när jag faktiskt bestämde mig för att gå in. Då ser jag Zigge, borta på räcket till grannarnas balkong, typ 2 balkonger bort från våran och han springer på räckena och på fönsterbräderna och hoppar lite snyggt ner på våran balkong igen…. herrejesus kattfan! =) Jag kutar upp igen och ber thomas öppna balkongdörren och in kommer en väldigt nöjd Zigge som varit ute på ett toppen äventyr! Skit katt å skrämmas säger jag. Så hädan efter så blir det balkongvistelse med privat övervakare till Zigge. haha

Jahapp, nu ska jag iaf ta och lägga våran rara vilding till dottern, som förövrigt inte alltid är så rar 😛

nightie på er!

ciao

 

One Response to “Söndag!”

  1. kupala Says:

    Mmm vi hittade massa fina kläder åt barnen idag, fläskpannkakan va toppengod som vanligt när du lagar mat.. 🙂

    Ja på slutet av letandet började till och med jag bli nervös över vad som hade hänt Zigge, skönt att det inte va så mycket mer egentligen då än att han hade utforskat lite.. Zigge the Explorer 😛

    Puss på dig my löv! =)


Leave a Reply

