My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Fredag! 03/10/2008

Filed under: Barnen,Graviditet,Mina dagar — zeraa @ 09:52

Fredag idag, tjoho =) Inte för att det gör någon större skillnad då jag är hemma varje dag å Thomas varit sjukskriven ett tag nu och inte börjar jobba igen fören på onsdag, men men.

Igår så pallrade vi oss upp på morgonen å kilade till öf en stund efter frukosten. Barnen hade en massa skoj som vanligt och jag å mannen satt å pratade med bland andra Stefan å Titti. På eftermiddagen så gick thomas själv till öf med barnen medans jag var hemma å sov en stund. Är ju ganska bra å vila lite när man har bihåleinflammation. Vid tre någon gång så ringde thomas, han sa att min barnmorska var där och frågade om jag skulle komma? haha jag fattade ingenting, men det visade sig att jag totalt hade glömt bort att jag hade en tid hos henne igår vid kvart i tre. Så jag sprang dit direkt.

Undersökningen hos bm gick jätte bra. Jag vägde mig och det visade sig att jag har gått upp 6 kilo allt som allt än så länge. Och det är väl helt okej på ca 30 veckor. Skulle säkert ha varit mindre om jag hade kunnat vara ute å gått lite mera men de har ju varit lite svårt nu senaste veckorna när vi varit sjuka allihopa hela tiden. Men det är bara att fortsätta som tidigare så ska det nog gå bra skulle jag tro.  SF-måttet låg på 29 och lilltjejens hjärtljud var 129. Blodsockret tror jag låg på 5,4 och järnet kollade vi inte eftersom vi gjorde de förra gången och det fortfarande låg på 130-140 någonting. Däremot så skulle jag få ta nya rör med blod och en ny blodgruppering eftersom vi har gift oss och jag har ett nytt efternamn. Men det skulle vi göra först nästa gång. Så en summering av besöket är att allt var finemang. Och det är ju så klart himla skönt att få höra.

Idag ska vi nog ha en ganska lugn dag tror jag, iaf för min del, känner mig fortfarande himla hänging och jag hoppas att penicillinet ser till att ta bort allt det onda snart. Barnens hosta har nästan gått över och likaså thomas. Jätte skönt att dom sover lite bättre på nätterna  nu. Snoriga är dom ju fortfarande med det lär dom säkert vara ett tag, verkar som om dom flesta är det nu hehe.

Ja juste jag måste ju berätta att Titti ringde oss här i tisdagskväll å frågade om Thomas ville gå på konsert gratis på lördag. Stefan hade vunnit 4 biljetter till Sabaton och undrade om Thomas ville följa med.  Titti å jag får roa oss med våra söta barn istället. Ibland är det synd att det inte är lättare med barnvakter, men det är ju lite tajt när det bara är ett par dagar i förväg, men va fan. Det kan väl vara roligt för våra kära karlar att komma iväg å göra nått som tycker om, och lite metal har ju aldrig skadat 😛

Nehepp, nu skulle jag verkligen behöva torka lite golv, får se om jag orkar. Men de måste ju bli rent nångång 😛 å man kan ju vila lite sen =)

Ciao!

 

Leave a Reply

