My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Penicillin! 01/10/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 15:25

Jahapp, nu är jag med i leken igen gott folk. Var inge vidare igår måste jag säga. Har åkt på bihåleinflammation som inte är så jätte skönt faktiskt, känns lite som om någon har smällt till mig rakt under ögat. Jag tycker ju inte riktigt om läkare å sånt, å thomas ville att jag skulle ringa läkaren redan igår eftersom jag började känna av det i måndagskväll, men men jag tog två panodil och en massa nässpray och gick å la mig tiddigt igår istället i hopp om att det skulle ha gått över tills idag, hade det gjort de? nej! Hade snarare blivit värre så i morse vid 8 när dom öppnade så ringde jag läkaren och fick tid runt 9.30. FInemang. Min snälla mor kom hit med mina småbröder och stannade kvar så att jag och thomas kunde åka till läkaren utan att släpa med oss barnen (thomas hosta vägrar ju att ge med sig så han behövde ju oxå gå) Sagt å gjort, när vi var på väg hem från läkaren så var det med en konstaterad bihåleinflammation och recept på kåvepenin för min del och hostmedicin och sjukskrivning för thomas del. Jippie jäj i tell you =/

Nu hoppas jag bara att penicillinet verkar snabbt för det är inge vidare skönt i bihålorna kan jag säga.

Bjöd mamma och pojkarna på lunch här eftersom dom varit så snälla å varit barnvakt och efter lunchen så fick jag skjuts till apoteket för att hämta ut min medicin. Ja och så följde jag med dom in på citygross oxå när vi ändå var där och jag köpte lite frukt å grönsaker. Sen fick jag ju skjuts hem oxå, hur guld är inte de?

Nu på eftermiddagen så ska vi inte göra något alls faktiskt, bara ta det lugnt och försöka bli friska. blir nog lövbiff m potatis å sås till middag iaf, hittade de i kylskåpet och det går iaf fortare att göra än rotmos som jag hade tänkt först. =)

Nej, nu ska jag gå å mysa lite med mina barn som leker min sin snälla pappa i rummet.

ciao!

 

2 Responses to “Penicillin!”

  1. Susanne Says:

    Ja hoppas penicillinet verkar direkt, måste ju orka med kalaset 🙂 Nu är kakorna bakade och jag räkanr med att hinna med lite städning i dag också. Kramis

  2. Anna Says:

    Hoppas ni kryar på er snart gumman, vet hur ont bihåleinflammation gör. *massa kramar*

    Tack vännen, ja det är inge vidare alls men man får bita ihop och härda ut, som tur är så tar det ju inte många dagar innan det börjar lugna ner sig när man väl fått penicillin.


Leave a Reply

