My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Måndag it is! 22/09/2008

Filed under: Mina dagar — zeraa @ 14:52

Just another manic monday, eller vad är det dom sjunger? Ja Vi är toksnuviga allihopa här hemma, inge vidare alls. Men det är inte ofta det händer att vi är så sjuka så nångång måste det väl ske =))

Kattens öga ser iaf mycket bättre ut idag efter tvätt med saltlösning å grejs. Lite svullet bara men annars ser det jätte fint ut. Liv hostade en massa i natt igen och klockan halv 6 så vaknade hon, så då gick vi upp hon och jag å bytta blöja och så fick hon hostmedicin och nässpray. Sen somnade vi faktiskt iaf nån halvtimma till. Tristan och thomas sov väl till 8.15 ungefär. Det tyckte dom nog var skönt skulle jag tro.

Idag gick vi en sväng till öf på förmiddagen. Liv målade och “degade” med Wega och Zaga som oxå var där. Sen gick vi hem och åt lunch. Tristan somnade som vanligt efter lunchen och jag trodde faktiskt att även Liv skulle göra det eftersom hon trots allt är lite hängig av och till men icke sa nicke. Och skönt är väl de egentligen för då slipper man iaf bråka med henne ikväll. =)

Nu sitter barnen å läser böcker å thomas står å diskar, och jag funderar på om jag ska åka förbi ikea en sväng å köpa ett par kuddar till soffan och två stolar till ungarnas bord inne i deras rum. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra ännu, men det löser sig nog. I annat fall så gör jag det imorgon eller så. =)

Ja så eftermiddagen och kvällen kommer att bli ganska lugn här hemma skulle jag tro 😛

Nej nu ska jag kika lite på ikeas hemsida å sen ska jag hänga lite tvätt.

ciao

 

2 Responses to “Måndag it is!”

  1. downthesun Says:

    “Dega”, är det ett allmänt uttryck? Det säger de på Sagas dagis också, och sen såg jag det på teve i nåt sammanhang. Bolibompa säkert. Men jag hade aldrig hört det innan dess. Bara när man var en slacker och till slut sa “Nej, här kan man inte sitta och dega!”

  2. zeraa Says:

    Downthesun: Haha jag vet faktiskt inte, jag hade inte hört det heller i det sammanhanget innan vi började hänga på öppna förskolan. Håller med dig, för mig är dega att vara slö och sitta å “hänga” lixom


Leave a Reply

