My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Tisdag! 16/09/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 22:06

Idag har vi hunnit en hel del faktiskt. Efter frukost och pyssel så knatade vi iväg till öppna föskolan som ju är ganska vanligt förekommande. Liv målade en massa och på torsdag måste jag komma ihåg att ta med hennes fina teckning hem. Var kvar till ungefär 12. Sen följde vi med Titti och Zakk på en liten promenix innan vi knatade hem och åt lite lunch.  Tristan somnade hur fort som helst efter lunchen och liv och jag somnade en liten stund vi oxå. På eftermiddagen så tog vi en tripp till skärholmen eftersom jag ville ha en ny liten cd-spelare. Våran gamla gick ju sönder för hundra år sen och vi har inte kommit oss för att köpa en ny, men nu fick jag för mig att fixa det =)

Väl i skärholmen mötte vi upp Titti och hennes tre busfrön. Vi köpte cd-spelare, kikade lite på åhlens där jag passade på å köpa en ny barnskiva till Liv och sen gick vi in på Panduro och tittade på pärlor å sånt smått å gott. Tiden gick ganska fort och efter lite handling på ica så var det dags att ta tunnelbanan hem för att laga middag. =)

Gjorde en snabb köttfärssås eftersom fantasin och energin till matlagning inte alltid är på topp =) men det gick hem hos ungarna som vanligt. Sen när vi ätit å diskat så var det dags att dra igång med ännu mera matlagning eftersom vi hade 1 kilo kött i kylen som vi var tvugna att göra nått med, annars hade vi fått slänga det och det hade ju inte känts någe vidare. Så Jag drog igång med en Boeuf Bourguignon, lättare att uttala än att stava iaf haha. Har aldrig gjort sån förut men gott blev det iaf. Så nu är middagen till imorgon fixad och klar =)

Blev lite smörgås å kaffe på kvällskvisten med kära karl oxå. Mys en stund iaf. =) Well, nu ska jag hoppa i säng tror jag, märker att min förkylning börjar gå åt rätt håll nu när jag gått å lagt mig tidigt så jag fått sova lite mer =)

Natti på er Ciao

 

One Response to “Tisdag!”

  1. Lisa Says:

    Härligt att förkylningen börjar de sig, dom kan ju sitta i ett tag =( Kramis


Leave a Reply

