My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Uppdate! 12/09/2008

Filed under: Mina dagar — zeraa @ 22:46

Ja, dagen har varit helt toppen. Vi gifte oss strax före klockan två och det gick snabbt och smärtfritt haha. Några minuter senare gick vi därifrån hand i hand och försökte förstå att vi faktiskt var gifta. Väl hemma igen gjorde vi klart tårtan och städade klart det sista. Lite senare så slängde vi in en potatisgratäng och två marinerade fläskfileer i ugnen och Inväntade mina föräldrar och småbröder. När dom kom så pussade jag och kramade lite på min söta mamma och vi fick paket och en massa grattis. Sen åt vi middag och det var super gott.

Thomas föräldrar och bror m fam skulle egentligen ha kommit typ runt 7 men dom var en massa sena så thomas ringde till dom och sa att vi andra började fika och äta tårta utan dom eftersom barnen inte skulle ha orkat vänta i över en timma när det redan var så himla sent. Så vi åt en super god tårta och drack massa kaffe och ungarna tröck säkert i sig minst 3-4 kakor var =) Sen öppnade vi våran bröllopspresent från mina föräldrar. Det var 8 st fyrkantiga tallrikar från höganäs i färgen oliv. Skit snygga och precis sånna vi hade önskat oss. Det var verkligen jätte mysigt och jag är sjukt glad att jag har dom föräldrarna jag har, för dom är bäst.

Ja precis när dom skulle åka vidare (upp till landet i dalarna) så dök thomas familj upp, ca 2 timmar sena eller nått. Well, jag och thomas passade på att mysa lite med lilla Elisia (Hans brors dotter på snart 5 månader) Hon var en liten raring iaf och sjukt söt. Fick lite pikar av svärmor att vi inte skulle göra några fler barn osv osv. Och jag replikerade ganska snabbt att -det blir lite svårt just nu. Då blev hon tyst iaf.  Ja, det var lite sura miner  och lite beska kommentarer ifrån dom som vanligt men jag valde att inte höra och konsentrerade mig på thomas bror och hans söta familj istället. Dom var goa och glada som vanligt. Vi fick iaf 1000kr presentkort utav hans sida av familjen och en orkidee så nu har vi två stycken som jag förhoppningsvis ska lyckas hålla vid liv.

Jaha, nej, Nu är jag trött och förkyld men dock himla lycklig. Jag har blivit gift och myst med liten bebis och kramats med mamma och småbröder. Vad mera kan man begära en dag som denna. Och nu ska jag lägga mig och slökolla lite på film innan jag faktiskt går å lägger mig och sover.

Natti

 

2 Responses to “Uppdate!”

  1. kupala Says:

    Mmm grattis på dig älskling.. massa mysigt idag jue 🙂
    Älskar våra gröna tallrikar, om jag glömt säga det =)

    Puss på dig fru eskilsson

  2. Lisa Says:

    Oh my god, kan dom inte ens vara snälla på er bröllopsdag?? Äh, bry er om alla som söger snälla saker istället! Kram


Leave a Reply

