My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Torsdag! 11/09/2008

Filed under: Uncategorized — zeraa @ 23:51

En lååång dag har det varit idag, och jag har faktiskt fått en del gjort. Efter frukost gick jag och ungarna till öf en stund och dom fick leka av sig och jag fick sitta å dricka lite te i lugn och ro =) Efter en stund började det ramla in lite folk därborta inklusive T o S med son.  Vi satt och pratade lite och Liv pysslade med lera och målade lite och Tristan klättrade på allt som vanligt =) Haha, Medans jag var inne och tvättade Livs händer efter måleriet så kom S med en Lissen Tristan i famnen. Då hade han ramlat ner från en stol så klart. Hur klantig får man bli =) Men det var inget mera med det. Lite kramar så var allt bra igen.

Strax efter 11 började vi plocka ihop och klä på oss eftersom Tristan var hungrig och jätte trött.  Så vi hade sällskap hela vägen av T m son. Väl hemma gjorde vi pankisar och hoppade i sängen. Båda somnade ganska fort faktiskt och en stund senare så kom thomas hem eftersom han bara jobbade till 12 idag.

På eftermiddagen så gick thomas tillbaka till öf med barnen och jag passade på att sova en timma eftersom jag är förkyld och inte riktigt är fit for fight egentligen.  Det var sjukt skönt att sova kan jag säga.

Jaha vad har jag mer fixat idag, jag har förberett en potatisgratäng på thomas begäran 😛 och jag har målat klart alla rosor som ska på tårtan, och jag har bakat kakor. Men jag struntade faktiskt i bullar eftersom vi kommer äta middag och sen ska äta tårta på kvällen, då orkar man ändå inte trycka i sig en massa sånt så tårta och kakor får duga.

Städningen är nästan klar, ska torka av lite bara och sen ta golvena imorgon. Sen är det tårtbottnarna som ska fixas imorgon oxå. Det gör jag imorgon bitti tänkte jag så tar jag golvena när tårtan står i ugnen.

Nu ska jag ta en liten liv och gå å sova. natti natti

Ciao

 

2 Responses to “Torsdag!”

  1. Susanne Says:

    Sådär ja! Läget under kontroll ser jag 🙂 Trött mamma sitter o surfar lite inna kojan, upp tidigt i morgon här på jobbet. Sista natten som fröken Cederquist 😉 Puss älskade dotter

  2. Lisa Says:

    Hoppas att ni får världens underbaraste dag imorgon, komemr tänka på er stora dag!! Önskar er all lyckA/Massa Kramar


Leave a Reply

