My life, Take it or Leave it!

Crazy, Mother, Sister, Candyfreak, LoveConverse, Rocker.

Onsdag! 10/09/2008

Filed under: Barnen,Mina dagar — zeraa @ 09:40

Världens längsta onsdag kommer det bli tror jag 🙂 och då menar jag bara fram till efter lunch haha. Sjukt tråkigt att öf inte är öppet på onsdagar. Och det tycker barnen oxå, speciellt när det är riktigt pissigt väder så att man inte “kan” gå ut å leka heller utan fastnar här hemma. Vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska ta mig till skärholmen en sväng kanske, skulle ju iof behöva kolla en jacka till Tristan eftersom han inte har någon som han kan ha längre. Men å andra sidan så ska jag ju till mamma efter lunch och då skulle vi kolla om det fanns nån jacka där efter Viktor eller Dennis så man kanske ska avakta med att köpa ny till imorgon.  Hmm undra vad vi ska hitta på hela förmiddagen. Känner mig lite tom i huvudet idag på ideér =) Men jag skrev ju igår att jag måste baka kakor till på fredag så det blir nog så istället, det tycker Liv är roligt oxå.

Ja, 2 dagar kvar nu tills jag blir fru Eskilsson. Läskigt ju och hur ska jag komma ihåg å skriva rätt? eller jag  antar att jag får  skriva cederquist tills bekräftelsen kommer, men ändå. Blir lite konstigt just det praktiska =)  På sett och vis så vill jag bara att fredagen ska vara över, för jag vet hur stelt det kommer att bli mellan oss och Thomas föräldrar. Även om dom inte är sånna som säger saker rätt ut utan hellre är “falska” och låtsas vara goa å glada. Men man känner i luften och jag hatar när folk låtsas.

Har förövrigt insett att jag redan är i vecka 26 och går in i vecka 27 på lördag.  Gud va fort allting går. Om några veckor kommer jag alltså kunna titulera mig själv som fru eskilsson, trebarns mamma. Hur sjukt är inte de? 😀

Tristan var jätte trött idag, dom vaknade ju halv 8 som vanligt, (ja vet, ni är inte förvånade :)) Och nu gick han frivilligt in och la sig i våran säng för att han var så trött så jag bar över honom till hans säng istället. Han får väl sova en stund innan jag väcker honom. Det är ju de som är så bra med honom att han i stort sett alltid somnar i tid på kvällen iaf även om han sovit lite mycket på dagen. Han vaknar nån halvtimma tidigare på morgonen istället, och det kan jag ta.

Nästa vecka ska vi börja träna Liv på att somna själv förresten. Ska borra upp hennes hylla ikväll när Thomas kommer hem och sen ska vi köpa en cd spelare till henne så hon kan lyssna på saga när hon ska sova. För jag kommer inte kunna ligga å läsa för henne eller ligga bredvid henne i 40 minuter sen när trean kommit. Framför allt inte eftersom thomas jobbar en del kvällar och jag då kommer vara ensam med läggningen av alla tre. Men det ska nog gå prima ska ni se. =)

Liv sitter och tittar på bomba nu en stund eftersom brorsan somnade. Det var Eva som pysslade nyss. Tycker det är ganska roligt att hon är kvar på bompa eftersom hon var en av mina favoriter när hon var med på björnes magasin när man själv var liten =)

Jaha, nehe, man kanske skulle ta och göra lite nytta, diska undan våra gröttallrikar och kastrull och sen baka lite. Så får det nog bli.

Ciao!

 

Leave a Reply

